2025081101
Adresář
 

ams-OSRAM
 

INTEL
 

NVIDIA
 

PANASONIC
 

ČEZ a.s.
 

SECTRON
 

Willow Technologies
 

MASTERS Sp. z o.o.
 

ABB
 

Visual Communications Company, LLC
 

TME Czech Republic s.r.o.
 

Lenovo
 

Sonderhoff Holding GmbH
 

Radio Frequency Systems
 

Siemens

23.08.2025 0:07:24
bloky
maketa
HomePage
Bezpečnost
TV
audio
Mobilní telefony
Stolní počítače
Notebooky
Tablety
Tiskárny
Displaye
Hodinky
Projektory
Chytré brýle
Fotoaparáty
Myčky
Ledničky
Pračky
Vysavače
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Online akce
Zajímavá videa
Různé

WF-1000XM5
 
Sony představuje skutečně bezdrátová slu
Canon EOS R5 C
 
Canon představuje první plnoformátovou k
WF-1000XM4
 
Váš svět. Nic jiného. Sony uvádí nová sk
LUMIX S 85mm
 
Panasonic představuje nový Full Frame ob
Sony Alpha 7C
 
Společnost Sony představuje fotoaparát A
SRS-LSR200
 
S novým bezdrátovým příručním televizním
Sony Xperia L4
 
Nová Xperia™ L4 od společnosti Sony rozš
RX0 II
 
Společnost Sony představuje špičkový a m
α6400
 
Sony představuje novou generaci bezzrcad
WIHA-SB24670
 
Vícefunkční LED svítilna značky WIHA

Bosch a Cariad zvyšují bezpečnost a pohodlí automatizovaného řízení pomocí umělé inteligence

AI posouvá softwarový stack na novou úroveň

  • Bosch a Cariad vyvíjejí všechny komponenty svého softwarového stacku založeného na umělé inteligenci zcela nezávisle.
  • Umělá inteligence má pomáhat při vývoji asistenčních systémů, které budou fungovat tak přirozeně jako řidič.
  • Funkce řízení byly implementovány ve zkušebních flotilách a nyní jsou systematicky trénovány na rozsáhlých datech.
  • Softwarový stack bude připraven pro použití v sériových projektech od poloviny roku 2026.
  • Funkce automatizovaného řízení od společností Bosch a Cariad budou integrovány do nové architektury softwarově definovaných vozidel skupiny Volkswagen.

Bosch a Cariad prohlubují svou spolupráci v rámci Aliance pro automatizované řízení: Partneři vyvíjejí svůj softwarový stack pro asistované a automatizované řízení úrovní 2 a 3 s plným využitím umělé inteligence. Za tímto účelem rozšiřují Bosch a Cariad své dosavadní přístupy o nejmodernější metody umělé inteligence. Výsledkem mají být výkonnější a inteligentnější asistenční systémy, které budou fungovat stejně přirozeně jako řidič – posunou zážitek z jízdy na novou úroveň a zároveň zvýší bezpečnost. Softwarový stack zahrnuje všechny klíčové kognitivní úkoly: Vnímání, interpretaci, rozhodování a akci.

“Klíčem k tomu, aby se systémy automatizovaného řízení dostaly spolehlivě a ve velkém měřítku na silnice, jsou data a umělá inteligence.” říká Mathias Pillin, technologický ředitel Bosch Mobility.

Rozšíření využití moderní umělé inteligence posouvá Alianci pro automatizované řízení o krok blíže k jejímu hlavnímu cíli: Bosch a Cariad chtějí zpřístupnit automatizované řízení milionům soukromých řidičů – od vozů běžné třídy až po prémiový segment. Jejich cílem je, aby nové jízdní funkce umožnily řidičům v různých situacích pustit volant z rukou. První verze již byly nasazeny v testovacích flotilách a nyní jsou denně systematicky trénovány a dále vyvíjeny na základě velkého množství dat. Softwarový stack určený pro použití v sériových projektech bude k dispozici od poloviny roku 2026.

Skupina Volkswagen plánuje integrovat funkce automatizovaného řízení od společností Bosch a Cariad do své nové architektury softwarově definovaných vozidel. Bosch přitom nabídne toto škálovatelné řešení – pokrývající rozsah od jednotlivých jízdních funkcí až po kompletní softwarové prostředí – i dalším výrobcům po celém světě, aby aktivně podpořil rozvoj automatizovaného řízení ve velkém měřítku. Projektový tým obou společností tak působivě dokazuje, že silné partnerství, technologická excelence a jasné zaměření na cíle vedou k inovativním evropským řešením.

Peter Bosch, generální ředitel společnosti Cariad, říká: „Ukazujeme, že německý automobilový průmysl ovládá klíčové technologie umělé inteligence a automatizovaného řízení. Díky odbornosti našich vývojářů a inženýrů zajišťujeme nedílnou součást digitální suverenity Evropy. Naším cílem v rámci Aliance je zpřístupnit pohodlí a bezpečnost systémů automatizovaného řízení co největšímu počtu lidí, aby při jízdě autem mohli získat cenný čas navíc.“

Mathias Pillin, technologický ředitel Bosch Mobility, dodává: „Klíčem k tomu, aby se systémy automatizovaného řízení dostaly spolehlivě a ve velkém měřítku na silnice, jsou data a umělá inteligence. Tento úkol zvládneme jen jako rovnocenní partneři, pokud opustíme zaběhnuté způsoby myšlení. Spolu s Cariad v Alianci pro automatizované řízení ukazujeme, jak to může fungovat.“

Využití umělé inteligence ve všech technologických komponentách

Aliance pro automatizované řízení využívá umělou inteligenci již od počátku partnerství – například v oblasti vnímání, u funkcí jako je rozpoznávání objektů. V současnosti je AI nasazována v celém softwarovém technologickém řetězci: Od rozpoznávání objektů, přes fúzi různých senzorů (např. kamer a radarů), až po rozhodovací procesy a bezpečné automatizované ovládání pohonu, řízení a brzd. V budoucnu budou funkce automatizovaného řízení založeny na komplexní AI architektuře, v níž všechny moduly získají díky umělé inteligenci ještě vyšší výkonnost a inteligenci.

Jádrem těchto inovací je využití nejmodernějších technologií známých z aplikací generativní umělé inteligence. Stejně jako jazykové modely rozumí složitým sémantickým souvislostem, dokáže nový AI stack Aliance pro automatizované řízení analyzovat městské dopravní situace a předvídat jak aktuální, tak potenciální chování účastníků silničního provozu na základě dat z různých senzorů. Bosch a Cariad tyto technologické pokroky realizují v rámci moderního inženýrského prostředí a komplexní hardwarové strategie, která zajistí škálovatelné a dlouhodobě udržitelné nasazení ve všech třídách vozidel.

Základem partnerského vývoje je komplexní tvorba všech technologických prvků včetně vlastního zdrojového kódu a duševního vlastnictví. To umožňuje plnou technickou kontrolu nad zdrojovým kódem s jasnými standardy pro ochranu dat, zabezpečení, bezpečnost jízdy a transparentnost. Zároveň to poskytuje možnost rychlé a flexibilní inovace pomocí optimalizace kódu a jeho následného doručení zákazníkům. Vývojáři navrhují architekturu tak, aby rozhodování a chování AI zůstaly bezpečné, sledovatelné a vysvětlitelné.

Softwarový stack zároveň vytváří základ pro možnou integraci multimodálních AI přístupů, které propojují vizuální a jazykové informace. Tyto přístupy, označované jako „vision-language-action“ (VLA), dokáží napodobit logické myšlení a chování lidí. Takový krok by umožnil ještě efektivnější trénování a hlubší porozumění složitým dopravním situacím. Například VLA mohou pomoci odhalit skrytá rizika během jízdy a usnadnit adekvátní reakci.

Rozsáhlá testovací flotila pro každodenní trénování jízdních systémů

AI stack učiní automatizované řízení v úrovních 2 a 3 ještě robustnějším. Až do zahájení sériové výroby bude výkon systému neustále zlepšován díky nepřetržitému sběru obrovského množství dat, aby byla maximalizována bezpečnost a spolehlivost. K tomu je nezbytná rozsáhlá testovací a validační flotila na veřejných silnicích. Týmy Cariad a Bosch spolupracují globálně a testují jízdní funkce na silnicích v Evropě, Japonsku a Spojených státech – což podtrhuje jejich ambiciózní plán vytvořit softwarový stack pro automatizované řízení použitelný na mnoha světových trzích. Vývoj je založený na datech, což znamená, že software může být do testovacích vozidel několikrát denně nahráván s novými aktualizacemi a optimalizacemi zdrojového kódu.

Technologie se již používá ve zkušebních vozidlech, jako jsou ID. Buzz a Audi Q8. Jen letos budou stovky dalších testovacích vozidel vybaveny komplexní sadou senzorů, které budou sbírat vysoce kvalitní data. Tato data pomáhají vývojářům dále optimalizovat AI stack a analyzovat vzácné a složité jízdní situace, tzv. okrajové případy. Díky vývoji komplexního softwarového řešení s podporou umělé inteligence se asistované a automatizované řízení stane pro koncové uživatele ještě bezpečnějším a pohodlnějším.

2025081101 / 11.08.2025 / Různé / BOSCH /

Bosch a Cariad zvyšují bezpečnost a pohodlí automatizovaného řízení pomocí umělé inteligence

Éra vodíku: Bosch zahajuje sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články
Společnost Bosch vstupuje do éry vodíku v mobilitě. Ve svém závodě ve stuttgartském Feuerbachu zahájila společnost sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články.

Stacionární palivový článek: Společnost Bosch plánuje zahájit sériovou výrobu v roce 2024
Společnost Bosch to se stacionárními palivovými články myslí vážně. V roce 2024 chce společnost zahájit sériovou výrobu decentralizovaných elektráren založených na technologii palivových článků na bázi tuhých oxidů a za tímto účelem se domluvila na hlubší spolupraci se společností Ceres Power.

Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti

Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.

Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

Zajímavé videa


electronica—Leading the way to the All Electric Society


HRY, PC PŘÍSLUŠENSTVÍ A DALŠÍ


electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE


Sony představuje skutečně bezdrátová sluchátka do uší WF-1000XM5


Introducing NVIDIA DGX A100

Firma týdne

ams-OSRAM

Adresář


ams-OSRAM


INTEL


NVIDIA


PANASONIC


ČEZ a.s.


SECTRON


Willow Technologies


MASTERS Sp. z o.o.


ABB


Visual Communications Company, LLC


TME Czech Republic s.r.o.


Lenovo


Sonderhoff Holding GmbH


Radio Frequency Systems


Siemens


LEM


MENCOM


HIROSE ELECTRIC CO., LTD


PANDUIT


GaN Systems


AT&S


TT Electronics


AUDIODIGITAL.CZ


MICROS


FUJITSU


LIDL


DATART


TESCO


GLOBUS


EURONICS



Kalendář
electronica India 2025, Dehli, 17.-19.9.2025
SEMICON Europa, München, DE, 18.-21.11.2025
productronica 2025, München, DE, 18.-21.11.2025
electronica 2026, München, DE, 10.-13.11.2026

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara

naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813