Adresář
 

ams-OSRAM
 

INTEL
 

NVIDIA
 

PANASONIC
 

ČEZ a.s.
 

SECTRON
 

Willow Technologies
 

MASTERS Sp. z o.o.
 

ABB
 

Visual Communications Company, LLC
 

TME Czech Republic s.r.o.
 

Lenovo
 

Sonderhoff Holding GmbH
 

Radio Frequency Systems
 

Siemens

03.10.2024 1:14:50
bloky
maketa
HomePage
Bezpečnost
TV
audio
Mobilní telefony
Stolní počítače
Notebooky
Tablety
Tiskárny
Displaye
Hodinky
Projektory
Chytré brýle
Fotoaparáty
Myčky
Ledničky
Pračky
Vysavače
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Online akce
Zajímavá videa
Různé

WF-1000XM5
 
Sony představuje skutečně bezdrátová slu
Canon EOS R5 C
 
Canon představuje první plnoformátovou k
WF-1000XM4
 
Váš svět. Nic jiného. Sony uvádí nová sk
LUMIX S 85mm
 
Panasonic představuje nový Full Frame ob
Sony Alpha 7C
 
Společnost Sony představuje fotoaparát A
SRS-LSR200
 
S novým bezdrátovým příručním televizním
Sony Xperia L4
 
Nová Xperia™ L4 od společnosti Sony rozš
RX0 II
 
Společnost Sony představuje špičkový a m
α6400
 
Sony představuje novou generaci bezzrcad
WIHA-SB24670
 
Vícefunkční LED svítilna značky WIHA

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg
  • Prezident divize Steffen Berns: „S prvním zahnutým přístrojovým panelem přináší Bosch do kokpitu vozidla novou dimenzi.“
  • Větší volnost: Digitální uspořádání kokpitu příští generace.
  • Větší bezpečnost: Spolehlivé rozeznání informací i v okrajových částech displeje.
  • Více možností: S novým ovládáním displeje si řidiči automobilů sami určují, co se bude na přístrojovém panelu zobrazovat.

Hildesheim – Tomu se říká velkolepý úspěch. Bosch přináší do kokpitu sériových vozidel celosvětově první zahnutý přístrojový panel. To, co do našich obývacích pokojů a smartphonů dorazilo už dávno, přichází nyní jako první svého druhu také na silnice. „Časy plochých ukazatelů v autech jsou minulostí. S prvním zahnutým přístrojovým panelem přináší Bosch do kokpitu vozidla novou dimenzi,“ říká Steffen Berns, prezident divize Car Multimedia. Svou premiéru slaví zahnutý („curved“) přístrojový panel pro Innovision Cockpit nového VW Touareg. Volkswagen tak mění analogová zobrazení za displejem za libovolně konfigurovatelný zahnutý displej s vysokým rozlišením. Na přání zobrazí velkoplošné navigační mapy, informace o jízdě nebo status asistenčních systémů – podle toho, co chce řidič zrovna vidět. Tajemství ostrosti a kontrastu zobrazení na displeji spočívá v novém výrobním procesu, s nímž přístrojový panel odráží i při osvětlení slunečním zářením až čtyřikrát méně světla.

Větší bezpečnost, více prostoru, větší volnost

Dnes už každý ví, že země není placatá. To, že ani displeje v automobilech už nemusí být ploché, dokazuje Bosch svým všestranným digitálním a zahnutým přístrojovým panelem. Jeho zahnutí se řídí přirozeným zakřivením oka. Řidič tak například výrazně lépe vnímá i kontrolky a výstražné signály v okrajové části displeje. Oproti známým zahnutým obrazovkám z obývacích pokojů má tak i něco navíc: tam může sedět vždy jen jeden divák v optimálním úhlu. V automobilu se oproti tomu zahnutý přístrojový panel přizpůsobí vždy optimálně na pohled řidiče. „Zahnutý přístrojový panel znamená pro řidiče automobilů větší komfort a větší bezpečnost. Zároveň mají výrobci automobilů větší volnost a místo při uspořádání kokpitu,“ říká Berns. Výrobci totiž chtějí v kokpitu stále více upouštět od mechanických spínačů, tlačítek a ovládačů. Naopak velké monitory jsou na seznamu požadavků úplně nahoře – tak jako i zahnutý přístrojový panel Bosch. Ten na jedné ploše spojuje velké množství digitálních ukazatelů a vyžaduje přitom téměř o dva centimetry menší místo než nezahnutý displej srovnatelné velikosti.

„Přej si něco“ v kokpitu

Tachometr, navigační mapy a telefonní seznam: řidič si zcela sám podle jízdní situace a osobních preferencí určí, jaký obsah se zobrazí na přístrojovém panelu s úhlopříčkou displeje přibližně 31 centimetrů (12,3 palce). O to se stará inteligentní řízení, které se – pro řidiče skryté – ukrývá v řídicí jednotce za kokpitem. To určuje, že se řidiči zobrazí vždy přesně ten obsah, který chce mít právě na očích. Řidič si vybírá například mezi detailními údaji o aktuální jízdě, navigační mapou, telefonními kontakty nebo detaily o playlistu, který se právě přehrává. Každou informaci je možné zobrazit buď celoplošně na celém displeji, nebo v kombinaci s jiným obsahem. Takže pokud si chcete například vedle klasického ukazatele tachometru zároveň zobrazit silniční mapu navigace a ještě svůj telefonní seznam, pohodlně toto nastavíte na multifunkčním volantu nebo na dotykové obrazovce informačního systému. Je také možné cílené zoomování navigační mapy přímo v přístrojovém panelu – to je další novinka, která se poprvé využila v Innovision Cockpit VW Touareg.

Čtyřikrát menší oslnění

Vibrace, teplotní výkyvy, poruchovost: nároky na displeje v automobilech ve věcech kvality a robustnosti jsou vysoké. K tomu se přidává ještě skutečnost, že řidič musí také informace na monitoru spolehlivě rozeznat, dokonce i tehdy, když slunce svítí přímo na displej vozidla. U nového zahnutého přístrojového panelu Bosch se tedy využívá speciální výrobní postup: ten doposud u rovných displejů zajišťoval kontrastní zobrazení i v jasném okolním světle. Nyní se tento postup poprvé využije i pro zahnutý displej do kokpitů vozidel. U optického bondingu – tak se tento postup nazývá – se displej a skleněné zakrytí lepí přímo na sebe. Díky tomuto perfektnímu spojení dvou komponent odráží přístrojový panel až čtyřikrát méně světla. Pro řidiče to znamená, že prakticky nedochází k jeho oslnění a zobrazení na displeji jsou kontrastní a jasné jak při vystavení přímému slunečnímu záření, tak i za tmy.

2018112306 / 23.11.2018 / / BOSCH /

Éra vodíku: Bosch zahajuje sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články
Společnost Bosch vstupuje do éry vodíku v mobilitě. Ve svém závodě ve stuttgartském Feuerbachu zahájila společnost sériovou výrobu svého Fuel Cell Power modulu pro palivové články.

Stacionární palivový článek: Společnost Bosch plánuje zahájit sériovou výrobu v roce 2024
Společnost Bosch to se stacionárními palivovými články myslí vážně. V roce 2024 chce společnost zahájit sériovou výrobu decentralizovaných elektráren založených na technologii palivových článků na bázi tuhých oxidů a za tímto účelem se domluvila na hlubší spolupraci se společností Ceres Power.

Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti

Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.

Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy

Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg

Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.

Zajímavé videa


HRY, PC PŘÍSLUŠENSTVÍ A DALŠÍ


electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE


Sony představuje skutečně bezdrátová sluchátka do uší WF-1000XM5


Introducing NVIDIA DGX A100


Arduino LED filament clock

Firma týdne

ams-OSRAM

Adresář


ams-OSRAM


INTEL


NVIDIA


PANASONIC


ČEZ a.s.


SECTRON


Willow Technologies


MASTERS Sp. z o.o.


ABB


Visual Communications Company, LLC


TME Czech Republic s.r.o.


Lenovo


Sonderhoff Holding GmbH


Radio Frequency Systems


Siemens


LEM


MENCOM


HIROSE ELECTRIC CO., LTD


PANDUIT


GaN Systems


AT&S


TT Electronics


AUDIODIGITAL.CZ


MICROS


FUJITSU


LIDL


DATART


TESCO


GLOBUS


EURONICS



Kalendář
HKTDC Hong Kong Electronics Fair, 13.10.-16.10.2024
electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara

naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813